Bokbloggsjerka 9-12 Januari, 2015

Nytt år betyder nya utmaningar och i år tänkte jag försöka vara med på Bokbloggsjerkan som ganska många bokbloggare gör. Jag läser ofta dessa inlägg och ska försöka att vara med varje gång. Vi får se hur det går med det men nu kör vi, första frågan för 2015 är:

Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?
Absolut. Jag är verkligen en tv-serie nörd ut i fingerspetsarna och måste verkligen tänka till på denna fråga. Men förra året började jag kolla på en serie som heter Once Upon A Time. Några kanske redan vet vilken serie det är som jag pratar om då jag är lite sen att hoppa på det här tåget. Men en riktigt fin serie om sagofigurer som under en förtrollning hamnar i den moderna världen i en stad som heter Storybrooke. Från början vet ingen vem de har varit eller vad dem har gjort i sina sagovärldar men plötsligt kommer det en kvinna till staden och saker börjar sakta att öppna upp sig. En serie fylld med äventyr, kärlek och sagofigurer. Vem kan motstå det?

En annan serie som jag av slump började kolla på i år tack vare att den sändes när jag satte på TVn var MOM. Handlar om 3 generationer mammor. Mycket humor, kärlek och känslor. Perfekt att slappna av med när man är trött och behöver piggas upp lite. Stort plus att det är korta avsnitt och missar man ett avsnitt gör det inget alls.

Sedan har vi en serie som snabbt blev en favorit och det är The Originals. Spinoff serien till The Vampire Diaries. En tuffare, mer vuxen version av The Vampire Diaries som handlar om The Original family Mikaelson. Såå otroligt bra. En vampyrfamilj som kommer tillbaka till New Orleans och inser att staden tagit över av en i familjens avkommor. Det blir krig, det är övernaturliga väsen som kämpar mot varandra, det är sorg, glädje, familj. Perfekt!

Det finns säker många tv-serier som jag följt under året men det är dem som jag kommer att tänka på att jag faktiskt följer varenda avsnitt av. Nu ska jag surfa runt och kika lite på era svar och kanske hitta någon ny intressant tv-serie att följa under 2015.

20 thoughts on “Bokbloggsjerka 9-12 Januari, 2015

    1. Nä så var jag också i början. Tog ett bra tag innan jag började kolla på den. Men när jag väl började så slukade jag den i ett nafs och nu har jag sett alla avsnitt som sänds av den 😛

      Gilla

  1. Gillar Once upon a time men tappade serien för ett tag sen, får se om jag börjar se den igen. Har hört rykten om att Elsa och gänget från Frost ska vara med, det hade varit kul att se 🙂

    Gilla

  2. Once Upon A Time såg jag, men slutade efter andra säsongen. Tyckte inte serien lockade mig tillräckligt längre då.

    The Originals har jag hört är dålig, men är mest orolig över att det är too much – vampire diaries är ju ganska lång och säsong 4 var inte så bra.

    Gilla

    1. Kan säga att The Originals och The Vampire Diaries är ganska udda. Ja, det handlar om samma sak. Men den är mer vuxen och det är fler sammandrabbningar mellan olika kategorier av övernaturliga varelser så som häxor, varulvar, vampyrer och hybrider. Jag föredrar den framför The Vampire Diaries faktiskt då den serien blivit lite seg 😛 Men smaken är som baken. Ge den en chans den kanske förvånar dig. =)

      Gilla

    1. Nä så var jag med såg ett par avsnitt när det gick på femman men gav upp den ganska snabbt, men sedan gav jag den en chans till och den blir bättre ju längre den går. När äventyr börjar och karaktärerna börjar minnas alla mer vilka dem är, och tro det eller ej det kommer mystiskt fler sagokaraktärer dit än dem som trollades dit 🙂

      Gilla

Kommentera

