Goodreads Reading Challenge 2015

Precis som förra året tänker jag sätta som mål att läsa 50 böcker. Känns som en lagom summa, utan press om det skulle vara så att man inte hinner ha tiden till att läsa. Har ni någon Reading Challenge i år och hur många böcker har ni satt som mål? Och en snabb liten fråga till, hur tänker ni runt just den målsättningen? Skulle vara intressant att veta era tankar.

Som ni ser nedan är jag tydligen på rätt väg redan och jag har endast läst en bok i år. Får se hur länge det håller…

goodreadschallange

12 thoughts on “Goodreads Reading Challenge 2015

  1. Jag satte också 50 som mål. Har läst redan 5 i år, konstigt nog, så jag kanske satt lite för lågt tal, men samtidigt tycker jag det är svårt att beräkna hur mycket man kommer hinna, speciellt då jag inte vet vad som kommer hända på jobbfronten 🙂 Så hellre för lite än för mycket. Om jag senare på hösten märker att jag har läst 50 kanske jag ökar på talet lite. Huvudsaken är ju ändå att man inte blir för fokuserad på att ”hinna läsa så och så mycket” utan att man njuter av läsningen.

    Gilla

    1. Precis så känner jag med. Det blir väldigt fel om man fokuserar och stressar över att få rätt antal istället för att faktiskt läsa och njuta av böckerna. Hoppas du når ditt mål för i år då. Känner såhär just nu: HUR tänkte jag när jag valde en över 700 sidor lång bok som andra bok ut i det nya året 😛

      Gilla

  2. Jag har 100 som mål för att jag har haft och klarat det de tidigare åren. Men ja, det blev stressigt på slutet. Fast det var för sommaren blev en rejäl lässvacka. Sedan är det väldigt sällan som jag läser väldigt tjocka böcker, det bidrar väl också till tempot 🙂

    Gilla

    1. Duktigt! Jag skulle aldrig hinna med det 😛 Jag är imponerad. Sommaren är nog den tiden då jag har tid att läsa men faktiskt läser minst konstigt nog. Men då har jag vanan inne att läsa till och från jobbet så den tiden försvinner ju.

      Gilla

  3. Oj, jag som älskar tjocka historiska romaner och en massa engelsk fakta skulle aldrig hinna med att läsa så mycket med jobb, blogg och familjeliv. Jag önskar jag kunde för förr var det enkelt.

    Gilla

    1. Jag vet vad du menar och engelska historiska romaner är min guilty plessure så jag vet vad du menar. 😛 Såå bra men tar ett tag att läsa. Men har tur i oturen att jag har lång ressträcka till jobbet så jag hinner läsa 2 timmar bara där 😀

      Gilla

      1. Tack! Det gäller bara att variera sig så att alla hittar något oavsett brittiskt intresse när man redan har nischat det till just brittiskt och inser att det finns tusen saker varav en handfull är egna intressen. 😀

        Gilla

      2. Jag ska visa stan för en vän, så lite turistgrejer blir det med. Men det jag ser fram emot är att gå på 3 musikaler och shoppa lite. Och jag är inte en shoppingperson så det är kul för en omväxlingsskull 😛

        Gilla

Kommentera

