We Were Liars

Enligt Publishers Weekly (och nu översätter jag) ska We Were Liars vara allt detta:
Lockhart har skapat ett mysterium med ett slut de flesta läsarna inte kommer se komma…det kommer att få dem att direkt återvända till sida ett och försöka se hur de kunde missa sanningen. 

we-were-liars

Antingen är jag inte som de flesta, vilket jag starkt har misstänkt hela mitt liv. Men detta var ju inte den bästa boken. Och nu ska jag vara brutalt ärlig. Den är inte mer än okej. Mysteriet och det stora OMG momentet var ju inte speciellt stort när man redan misstänkt det från ungefär mitten. Och tråkig tyckte jag att handlingen var också. Jag gillade inte karaktärerna, möjligtvis Johnny med sin komiska framhållning. Ja jag skulle kunna tänka mig att hänga med honom på en Ö en hel sommar. Men resten fastnade jag inte alls för.

Okej nu låter det som om jag tycker att det är en jättedålig bok vilket inte är tanken alls. Men för att vara så hypad så förstår jag det inte alls. Men Men alla gillar vi olika… En helt okej bok. Läs den eller inte det är helt upp till er.

Kommentera

