Bokbloggsjerka 27 feb – 2 mars: 2 frågor, får 2 svar

Den mest uppenbara frågan borde väl egentligen handla om bokrean, men i stället väljer jag att fråga dig om du har läst en bokserie som du slutade tycka om under resans gång och varför? Om du inte läser serier kan du väl i stället berätta om vilken bok som har haft det perfekta slutet (utan att lämna ut för många detaljer förstås). Naturligtvis finns det ingenting som stoppar dig från att besvara båda frågorna om du vill.

Jag hade väldigt svårt för serier ett tag då det kändes som om alla böcker som jag gillade gjordes om till serier. Och en av dem som jag nästan började ogilla starkt efter tag var House of Night serien. Jag har fortfarande inte fortsatt på den då jag kände att kvaliten på böckerna blev sämre och sämre ju längre det gick och att de inte längre handlade om något. Det kändes mer som om författaren skrev för att försöka hitta tillbaka till känslan som första boken hade. Jättetrist!

Självklart är inte jag den som är den så jag svara på båda frågorna idag. Hm spontant skulle jag vilja säga Catching Fire av Suzanne Collins. Jag minns att jag satt i sängen och läste den. När slutet sedan kom, ni som läst den eller sett filmen vet vad jag menar, den slutar i en MAJOR CLIFHANGER. Nu kommer vi till det roliga. Men jag kastade boken all världens väg, slet åt mig väskan, skrek till mina föräldrar att jag skulle dra till bokhandeln för jag bara MÅSTE köpa fortsättningen just nu genast med det samma. Så det skulle jag vilja säga var ett slut värt att minnas.

7 thoughts on “Bokbloggsjerka 27 feb – 2 mars: 2 frågor, får 2 svar

  1. Har aldrig hört talas om den serien (House of Night alltså) och jag ser att den handlar om vampyrer så jag lär aldrig läsa den heller 🙂

    Gilla

Kommentera

