Bokbloggsjerka 20 – 23 mars – Det här med bloggandet

Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.

Jag började bokblogga av en slump för ett par år sedan då jag hamnade inne på IHeartBooks och tyckte det var en kul grej. Sedan hittade jag bokbloggar.nu och länkade runt bland dem en bra stund. Sedan var ni alla så hjälpsamma och tipsade om recensionsexemplar etc och så kom det att jag började blogga. Nu många år senare, på många nya adresser senare och med 2 fantastiska medbloggare är vi här för att stanna.

Vi kör vår egen grej. Vi läser våra böcker, vi recenserar dem, vi läser andras bloggar och kommenterar och diskuterar böcker via inläggen, vi lägger även upp då och då roliga bilder och citat. Okej inte så mycket just nu för stunden eftersom bloggen är nystartad men det kommer det med.

Vet dock inte hur vi gör för att locka läsare till bloggen. Vi gör det vi gör och blir jätteglada när någon kommenterar och har diskussioner med oss angående böcker. Vi har ingen plan som vi följer utan vi gör det vi gör och blir jätteglada om ni uppskattar dem och diskuterar med oss. Dessa bokbloggsjerkor hjälper till otroligt mycket måste jag säga. Även om det inte är alltid som vi är med i dem.

Ska bli spännande att läsa runt på era bloggar och se om vi kanske kan sno ett tips eller två och bli bättre.

d5dc1eec02f0c6cc59cd56e791badff2

18 thoughts on “Bokbloggsjerka 20 – 23 mars – Det här med bloggandet

  1. Svarsvisiter tror jag på. Men samtidigt får man ju ha klart för sig att konkurrensen är hård. Jag hör till dem som blandar friskt när det gäller ämnen på bloggen, i hopp om att ”alla” kan hitta något. Fast det kräver ju en del scrollning förstås, och exvis jerkan leder oftast bara till att de som kommer endast läser jerka-inlägget. Men att man själv har kul är ändå viktigast!

    Gilla

    1. Precis att man själv har kul och vill hålla på med det är ju otroligt viktigt. Annars märks det på inläggen också. Och jag försöker genom bokbloggar.nu att läsa inlägg då och då och lämna kommentarer för jag tycker det är intressant, sedan är det ju tyvärr det här med tiden som inte heller alltid finns till även om man skulle vilja. Men på bloggen svarar vi alltid.

      Gilla

  2. Ofta tycker jag att jag börjar med jerkainlägget, blir intresserad och läser vidare. Jag tycker också att det är de som ”gör sin grej” är de som fångar en därför att det blir intressant, varierat och ärligt.

    Gilla

    1. Precis, man märker direkt när någon lägger in sin personlighet på bloggen. DÅ gör det genast kul att fortsätta läsa. Jag vet att jag själv har varit otroligt dålig på det på sista tiden men jag ska absolut bättra mig på den punkten. 😀

      Gilla

  3. läsutmaningar fungerar bra vad det gäller att hitta nya bloggar. jag har inte heller någon plan för mitt bloggande. det är helt avhängigt av vilka böcker som kommer i min väg på det ena eller andra sättet.
    lite film och TV-serier blir det också, men till större delen är det böcker, böcker, böcker. man ska ha roligt när man bloggar. bloggen är min läsdagbok

    Gilla

    1. Absolut det är det viktigaste. Att ha roligt. Vissa delar är det lite lägre med inlägg och andra gånger kanske man läser mycket, ser många filmatiseringar etc som man vill dela med sig av. Men det är bara kul och som många säger genom smakbitar, gemensamma intressen för böcker/serier och jerkan så hittar man alltid nya bloggar. Jag försöker iofs alltid att gå in på bokbloggar.nu när jag har tid och letar inlägg där 😀

      Gilla

  4. Åh gud jag borde jerka. Denna veckas fråga va som en knuff – jag har inte interagerat ett dugg sista tiden. Skärpning? Ja… vi får la se? En hittar i alla fall ALLTID nya bloggar att följa, typ denna. 🙂

    Gilla

Kommentera

