Gunilla Wolde har lämnat oss

Gunilla Wolde, en författare som jag har ett starkt band till har lämnat oss. Hennes böcker om Emma & Totte var en stor del av min barndom och jag tror till 100% att det är tack vare dem böckerna som jag sitter här idag med all min kärlek för böcker. Fotografierna från min barndom, ja många var när jag hade en Emma och Totte bok i handen från diverse semestrar i vårt avlånga land. Jag försöker att läsa böckerna för barnen på jobbet så ofta det går och jag kan berätta att dem är minst lika uppskattade idag som för 22 år sedan när jag själv var en liten parvel. Tack Gunilla för denna bokskatt du lämnat efter dig!

Totte2Emma2Emma3

Kommentera

