Fallhöjd av Nick Hornby

4 personer möts uppe på ett tak på nyårsafton. Alla har planerat att ta livet av sig, men sedan börjar dem att prata och lära känna varandra.
Tyckte hela idén med den här boken var intressant, lite som en modern och hemsk version av frukostklubben där även dem samlas som egentligen aldrig skulle ha pratat med varandra. Men stundom, även om boken är skriven med delvis humor, så kunde jag inte koppla bort hur irriterad jag blev på dessa karaktärer. Jag hade inget gemensamt med dem och jag störde mig på hur egoistiska vissa av dem var. En bok som kunde ha blivit otroligt bra blev nu riktigt jobbig och tuff att ta sig igenom.

fallhojd

Kommentera

