Recension: Fever av Lauren DeStefano

11112619Rhine and Gabriel have escaped the mansion, but they’re still in danger. Outside, they find a world even more disquieting than the one they ran away from. Determined to get to Manhattan and find Rhine’s twin brother, Rowan, the two press forward, amid threats of being captured again…or worse.
The road they are on is long and perilous – and in a world where young women only live to age twenty and men die at age twenty-five, time is precious.

Detta är alltså den andra delen i The Chemical Gardens triologin som startade med Wither. Man blir inslängd ungefär där Wither slutade och man får alltså följa Rhine och Gabriel på en resa för att finna Rhines tvillingbror. Men är världen utanför den som Rhine lämnade bakom sig en gång i tiden? Hemskheter avlöser varandra och även om det tog ett tag för mig att komma in i boken så slukade jag den i ett nafs. Jag gillar karaktärerna och var inte alls beredd på vad slutet skulle innehålla. Ett minus är att boken slutade med en cliffhanger då jag vet att det kommer dröja innan jag kan köpa den avslutande delen. Men överlag en bra bok.

Kommentera

