Fallen Ängel

001

En gång i tiden var de societetens mest firade skönheter. Nu inväntar Grace och hennes systrar skammen av att förlora sin höga status i och med greven av Beckingtons död. De ödesdigra omständigheterna är oundvikliga, om inte Graces fräcka plan att förföra en förmögen viscount så att han gifter sig med henne lyckas utan att något kommer i vägen. Men när hon nästlar sig in i fel mans famn av misstag och blir upptäckt i armarna på Jeffrey, greven av Merryton, tar hennes plan en mycket oväntad – och glödhet – vändning.

Det här är den första boken jag läst av Julia London och jag kan bara säga att det kommer bli fler. Julia skriver med sådan skicklighet att jag, när jag bara skulle kika lite på första sidan, fastnade direkt och på 1,5 dag helt slukade den här boken. Karaktärerna är riktigt intressanta. Jeffrey med sitt förflutnas spöken som visar sig genom diverse tvångssyndrom och den frispråkiga och modiga Grace. Trots att den utspelar sig i en historisk miljö så är fokuset mer på relationen mellan karaktärerna och det glödheta som spirar dem emellan. Jag vill verkligen inte jämnföra den här boken med Femtio Nyanser men Jeffreys förflutna tar sig även in i sängkammaren och in i hans sinne. Riktigt bra bok som jag skulle välja över Femtio Nyanser varje gång!

Kommentera

