Recension: Harry Potter and the Chamber of Secrets

Harry Potter is a wizard. He is in his second year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. The three friends, Harry, Ron and Hermione, are soon immersed in the daily round of Potions, Herbology, Charms, Defence Against the Dark Arts and Quidditch.
Then mysterious and scary things start happening. First Harry hears strange voices, and the Ron´s sister, Ginny disappears…

cos_signature

Detta är alltså den andra boken i serien om Harry Potter och hans magiska äventyr tillsammans med sina vänner Ron och Hermione på Hogwarts skola för trollkarlar. Det tog ett tag för mig att läsa den här delen, dels pga att jag glömde den hemma, eller på jobbet och helt enkelt inte hade någon lust att läsa den. Men den senaste veckan har jag sträckläst den och det ångrar jag inte. Reagerade dock på en sak med de två första böckerna och det är att boken sakta bygger upp spänningen för att sedan på sista kapitlet eller två bara PANG nu händer det stora och nu är slut. Är det någon mer som precis läst om böckerna som vet vad jag menar?
Annars tycker jag att det är en bra och lagom spännande bok. Gillar starkt att man i denna bok får lära känna lite mer de övriga karaktärerna och väsen som finns på slottet och att även dem får dela med sig av sin historia.

SPOILER NEDAN OM DU INTE LÄST BOKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag måste erkänna att Tom Riddle och minnet i dagboken är en riktigt bra version av Lord Voldermort. Säkert min favorit av alla som finns. Någon som håller med eller tycker ni annorlunda?  Blev riktigt nyfiken faktiskt nu för jag har aldrig tänkt på denna fråga innan.

2 thoughts on “Recension: Harry Potter and the Chamber of Secrets

  1. Hej!
    Svarar här, för jag lyckades inte maila tillbaka till dig: Senaste tiden har tyvärr inlägg från många wordpress.com-bloggar inte kommit med. Jag har inte lyckats klura ut än vad det beror på, men förhoppningsvis snart.

    /Maria (bokbloggar.nu)

    Gilla

Kommentera

