När Hundarna Kommer

9789163880353

Den här sommaren älskar två unga människor varandra bortom sans och vett. 
Den här sommaren misshandlas en ung pojke till döds vid en stilla insjö.

När hundarna kommer är en sådan bok jag var livrädd att läsa. Jag visste att jag skulle gilla den men eftersom den är höjd upp till skyarna så blev jag rädd att jag skulle ha för höga förhoppningar innan jag började läsa den. Men så blev det ju inte alls. Visst jag gillade den inte lika mycket som jag trodde att jag skulle göra men detta är riktigt bra litteratur om ett tungt ämne. Nämligen utanförskap, beroende, rädsla och för första gången inte veta varför man agerar utifrån det man känner för stunden. Karaktärerna är väldigt bra för de är naturtrogna och man känner med dem. Man känner med familjen som drabbas, man känner med de personer runtomkring händelsen och man känner med människorna i staden. Ja man känner till och med för insjön som i boken är vackert beskriven även den som en person som är del av en händelse i historien vilket jag gillar. Jessica har skrivit väldigt vackert om en mörk händelse. Jag kunde inte släppa boken och en flygplansresa fram och tillbaka till England var den perfekta lästiden för den. Kan rekommendera alla att läsa den för den är uppdelad i kortare stycken och månader. Väldigt fin läsning som jag är glad över att den blev min första lästa bok för året.

4 thoughts on “När Hundarna Kommer

  1. Vilken fin och djup recension! Jag har faktiskt funderat på att köpa den jag också, men tyvärr undvikit av samma anledning som du tvekat. Nu ångar jag dock mitt misstag ock kommer(om jag minns då) köpa den nästa gång jag besöker bokhandeln:)
    Med vänlig hälsning Emil

    Gilla

Kommentera

