Recension: Girl in the Arena

IMG_9721ny.jpg

The fans all went wild. So did the paparazzi. But her father wound up dead, killed in the arena on one of the biggest fight nights of the year. And by gladiator rules, Lyn is forced to marry her father´s killer. Unless she fights him herself…

När man läser handlingen känner man genast att jösses denna bok måste ju vara ruggigt bra! Och i början var den verkligen allt det. Hela gladiatorsports världen är spännande. Familjen och händelserna är precis så hemska som man kan tänka sig. Och ledarna av landet är precis så som de borde. Men någonstans längst med vägen tappar det glansen. Författaren tappar tråden och en bok som skulle ha blivit toppenbra föll bara platt.
Min känsla var att Lyn och gladiatorn Uber skulle få någon sorts förhållande, att hennes bästa kompis Mark skulle vara svartsjuk och ja allt finns men inte på det sättet jag trodde alls. Det blev platt och tråkigt och sista kapitlet kändes oavslutat. Slutade mitt i en händelse kändes det som. Åh jag vill ju gilla den här boken och det gör jag på sätt och vis men nä tyvärr blir det bara en svag 2:a.

Kommentera

