Smakbit – Elden

– Yelena! Hon omfamnade mig genast. Den smala kvinnan var några centimeter kortare än jag, men hon höll hårt om mig som om hon var rädd för att falla.
– Mamma, vad står på? frågade jag.
– Esau, svarade hon och grät.

Jag motstod lusten att skaka om henne medan hon snyftade i min famn. Istället väntade jag på att tårarna skulle ta slut innan jag höll henne en bit ifrån mig och såg in i de ljusgröna ögonen. 
– Vad är det med pappa?
– Han är försvunnen.”

9789164077714

Kommentera

