Bokbloggsjerkan

Den här veckan vill KajsaLisa veta vad vi tycker och tänker om bokrean: Har den spelat ut sin roll, eller ännu värre har bokhandeln spelat ut sin roll, med internethandel och läsplattor? Berätta gärna också om reafynd ni gjort.

Lena: Jag tycker det är väldigt mysigt att gå runt i bokhandlarna på jakt efter det där fyndet. Men jag ska vara ärlig. Utbudet skiftar från år till år och så gör även mitt humör. I år shoppades det rätt mycket, men det beror endast på att jag hade presentkort, annars hade jag säkerligen varit mer sparsam med mina köp. Nu köpte jag in en del böcker som jag velat läsa ett tag men som aldrig blir av.
Överlag föredrar jag bokhandlar och att läsa fysiska böcker framför att läsa på läsplatta, men oftast blir det att jag handlar över internet då priserna är bra mycket lockande där.

Dessa böcker är från årets bokrea i olika affärer/över internet

Från Bokus :
IMG_9929pm

Akademibokhandeln:
IMG_9931pm
Between the Lines är ett sådant där fynd jag pratade om. Kostade 39kr och jag har aldrig hört om den innan. Den låg i en liten låda vid sidan av men den verkar vara väldigt bra. Handling: Favoritkaraktären i boken hon läser kliver plötsligt ut från boken. Spännande!

IMG_9934pm
Dessa pocketar var Köp 4 betala för 3 och är sådana jag velat läsa länge men aldrig köpt hem av någon anledning.

IMG_9936pmPicMonkey Collage Bokrean
Okej den illustrerade versionen av De Vises Sten var inte på Rean men den fick också åka med hem då jag hade presentkort.

Pernilla:

Jag gillar precis som Lena att gå runt och kolla på bokhandeln i jakten på det där speciella fyndet, åtminstone under bokrean. En annan fördel med just bokaffären är att man får ta med sig boken hem nu på en gång och inte behöver vänta på att den ska trilla ner i brevlådan. MEN en stor fördel är ju internetbokhandelns priser. Som student är det oftast så att jag klickar hem böcker just för att det är billigare. Jag vill ju hålla en riktig bok i handen när jag läser, det är en speciell känsla.

Hittills så har det bara blivit några fynd på bokrean (alla i butik än så länge), men det är några ytterligare böcker som jag överväger att klicka hem/besöka bokhandeln och köpa nu under rean. Vilka det är får ni se i ett senare inlägg (om de nu finns kvar).

IMG_20160306_173731

Första fyndet på rean i år blev denna boken med härliga idéer från Leila Lindholm.

IMG_20160229_174450

Nästa fynd har ni redan fått se i sneak peek inlägget.

IMG_20160306_173654

Sista boken som har fått följa med hem hittills är denna, som stod lite gömd bakom ett annat ex av samma bok, men den kostade 89 kr och det här exemplaret bara en tjuga. Visserligen är den lite kantstött på omslaget och så, men det är inget jag kan klaga på när den var så mycket billigare. Blev ett inköp av denna då en vän tipsat om den för drygt ett år sedan.

4 thoughts on “Bokbloggsjerkan

  1. Å, Leila Lindholms bok, den har jag missat på rean. Är den så bra som jag tror? Egentligen behöver jag inga fler inrednings-, eller kokböcker för den delen, men det är ju så roligt att bläddra i dem och inspireras. Litet som en feelgoodfilm 🙂

    Gilla

    1. Jag hittade den på Akademibokhandelns rea & kan verkligen rekommendera den just för att den känns mysig att bläddra i och inspireras av. Hehe, jag kan ibland känna igen mig i det där och min bokhylla var tveksam till om jag verkligen behövde någon bok alls på bokrean.

      Liked by 1 person

Kommentera

