Between The Lines

Delilah vet att det är konstigt, men hon kan inte sluta läsa sin favorit saga. Andra tjejer i hennes ålder börjar att dejta och syssla med cheerleading. Men dem är ju också populära. Delilah söker tröst i sagans lyckliga slut som inte innehåller några överraskningar. Tills hon får en överraskning hon aldrig kunnat ana. Prins Oliver tittar plötsligt fram från sidan och börjar prata med henne. Nu måste Delilah bestämma sig. Ska hon hjälpa honom att bryta sig ut från boken? Eller är detta hennes egen chans att fly till ett land där hon kan vara lycklig i alla hennes dagar?

Between the Lines hittade jag av en slump på bokrean. Det var en sådan bok som låg i en låda vid sidan av de officiella reaböckerna och som blicken genast drogs till. Jag tog upp den och läste på baksidan sedan var det kört. Såklart den skulle med hem!

bok

Vem kan inte känna igen sig i att ha haft en fiktionell förälskelse någon gång? I mitt fall alldeles för ofta även i vuxen ålder. Between the Lines är en sådan bok man blir glad av att läsa. Den är skriven från tre olika håll, men låt inte detta avskräcka er, för det är lätt att komma in i. Först får man följa själva sagan som Delilah läser, efter det får man helt plötsligt se hur karaktärerna i sagan lever när sagan än stängd och sist men inte minst får man följa med boken från Delilahs håll. Mycket underhållande läsning.
Det faktum att man får följa med karaktärerna i deras värld när dem inte är ute på jobb, dvs när läsaren läser boken, var en ny upplevelse. Det är lite svårt att förklara när man inte har läst boken. Men jag gillade den starkt. Väldigt udda ut mot böcker jag läst innan vilket ger den ett starkare poäng än jag först tänkte. Annars är det den typiska kärlekshistorien, på ett udda sätt. Slutet är jag inte helt nöjd med men för att vara en romantisk sagobok är den verkligen bra.

Kommentera

