Safe Haven – Nicholas Sparks

IMG_8642pm

Handling:
 En ung kvinna med en hemlig bakgrund kommer till en liten amerikansk stad. Trots att hon försöker att hålla sig ifrån andra människor och komma dem nära, så träffar hon kärleken i änklingen Alex. Han tvingar henne att möta det mörka i sitt förflutna, som jagar henne, så att hon kan komma vidare i livet.

Vad jag tyckte:
Detta är den första bok som jag har läst av Nicholas Sparks och jag var inte alls beredd på hur ont i magen det skulle göra att läsa den. Katie flyr från ett förflutet där hennes psykotiska man misshandlar henne psykiskt och fysiskt. Men hon har äntligen lämnat honom bakom sig och har nu börjat att finna en fristad i den lilla staden Southport där hon träffar änklingen Alex. Sakta börjar hon förlita sig på honom. Men kan Katie verkligen fly från sitt förflutna?

Wow vilken känslomässig berg och dalbane färd detta var. Nicholas Sparks skriver med sådan skicklighet att man slukar vartenda ord och inte kan släppa boken ifrån sig en sekund. Även om det skrämmer mig är jag bra imponerad av att han även skrivit från Katies mans perspektiv. Läs boken ni kommer inte att ångra er!
Kommentera

