Scarlet – Marissa Meyer

81UrhozeUeL
Handling: Scarlets mormor, den berömda rymdpiloten, har försvunnit spårlöst. Samtidigt dyker den mystiske Wolf upp. Han är en vildsint slagskämpe – men han är den ende som erbjuder henne hjälp.
Långt därifrån, i Nya Beijing, sitter Cinder fortfarande fängslad. Inte ens Kai kan rädda henne! Nu måste hon rymma – månens drottning är ute efter hämnd…

Vad jag tyckte om boken?
Scarlet är den andra delen i Månkrönikan serien som startade med Cinder. I den andra boken har dem gjort om den välbekanta sagan om Rödluvan och vargen. Mycket välskriven och jag gillade denna bra mycket bättre än första delen. Lite synd bara att det gick så långt mellan att jag läste första och andra delen, hade glömt bort lite vad den handlade om men jag kom snabbt in i denna framtidsvärld igen. Jag gillar Scarlet, Jag gillar Wolf, Jag gillar Cinder och jag gillar Cinders medrymmare Thorne. Ser fram emot att läsa nästa del i denna serie och se hur dem nu ska komma vidare, nu när Cinder faktiskt har insett att det är hon som är den försvunna prinsessan. Spännande!

Kommentera

