Harry Potter & The Prizoner of Azkaban

9781408855676_309040

Harry Potter, along with his best friends, Ron and Hermione, is about to start his third year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Harry can’t wait to get back to school after the summer holidays (who wouldn’t if they lived with the horrible Dursleys?). But when Harry gets to Hogwarts, the atmosphere is tense. There’s an escaped mass murderer on the loose, and the sinister prison guards of Azkaban have been called in to guard the school.

Att läsa om Harry Potter böckerna på dess originalspråk engelska kan ha varit ett av de bästa besluten jag gjort på länge. Jag finner mig själv med att upptäcka nya saker och få nya favoritkaraktärer som jag kanske inte kände så mycket med när jag var yngre. Professor Lupin och Sirius Black är bland just dem karaktärerna. En annan sak jag upptäckt medans jag läst böckerna är också humorn. Något som jag säkerligen missade som barn för att jag var så fokuserad på huvudhistorien.
Prizoner of Azkaban har varit den historia som jag gillat minst i bokserien men nu har jag sett den i ett helt nytt ljus och den har snabbt singlat upp som favorit.

Är det någon av er som läst om dem och känt likadant? 

Kommentera

