Fragments – Dan Wells

002

Kira has found the cure for the virus wiping out humans, but they are still dying – and so are the genetically engineered Partials. To save them both, she needs to find out who she is. Why she is the link between humans and Partials, and their only hope.
But other people want to know too – and they are willing to go to war to find out…

Fragments är den andra delen i Partials serien och det tog mig hela 2 år att avsluta den. Anledningen till det är att jag är riktigt klantig haha. Jag har tappat boken inte bara en utan två gånger i golvet så att bokmärket åkt ut och jag inte vetat vart jag låg och med över 500 sidor tar det ett tag att läsa ikapp igen.

Jag gillar denna serie riktigt mycket då den handlar om teknik, framtidens människor och ett virus som både människorna och partials får och måste samarbeta för att stoppa. I del två handlar det mycket om hur Kira och Samm  samt deras följeslagare ger sig ut för att ta reda på sanningen samt få svaret till vad botemedlet mot viruset är. Det är en spännande resa som läsaren få följa med på.Man får förutom att lära sig om partials och viruset även lära känna denna nya värld som vi en gång kände igen som Amerika. Nu söndervittrad och farlig med genmodifierade människor och djur. Vem går det egentligen att lita på?

Även om jag älskar själva serien så är längden på böckerna riktigt avskräckande och det kommer nog dröja ett bra tag innan jag ens ger mig ut för att söka efter del 3 i serien, fast vem vet denna bok slutade med en liten cliffhanger så det kanske inte dröjer allt för länge.

Kommentera

