Veckans bokbloggsfråga – Vecka 38

Vad föredrar du – att välja sådana böcker som du vet att du kommer att tycka om eller att läsa varierat för att utmanas i din läsning? Föredrar du alltså att läsa en genre du är van vid eller väljer du hellre nya genrer? Gillar du att prova böcker från för dig nya världsdelar eller böcker som handlar om för dig nya ämnen, eller föredrar du det hemtama som du vet är säkra kort?

Detta är lite kul då jag faktiskt stod och funderade på detta nyss när jag skulle välja en ny bok att läsa. Varför väljer man egentligen en viss bok?
Jag läser lite varierat men ibland kanske jag känner för att läsa en viss genre under längre tid. Dock är jag riktigt dålig på att läsa deckare eftersom jag blir så uttråkad när ingenting händer och man bara diskuterar om VAD som kan ha hänt och Hur…

Kommentera

