Harry Potter and the cursed child

img_20160928_211124

Handling: Den åttonde berättelsen. Nitton år senare …

Det har alltid varit svårt att vara Harry Potter, och det är inte mycket enklare nu när han är en överarbetad anställd på Trolldomsministeriet, make och pappa till tre skolbarn.
Medan Harry brottas med ett förflutet som ständigt gör sig påmint, måste hans son Albus slåss mot ett arv han aldrig velat ta del av. Det förflutna och nutiden smälter samman på ett olycksbådande sätt och både far och son blir medvetna om den obekväma sanningen: Ibland kommer mörkret från platser man inte väntat sig.

Vad jag tyckte: Vi på bokprinsessorna läste den här boken samtidigt och det var väldigt kul faktiskt att kunna diskutera den med någon dags mellanrum. Men samtidigt ville jag bara fortsätta läsa den så tålamodet prövades lite grann. Jag trodde att jag skulle störa mig på att boken var skriven i manusform, men det gjorde jag inte. Visst att jag saknade lite av runtomkring informationen som finns i de andra böckerna med miljöbeskrivningar och dylikt. Av de nya karaktärerna så var det en som jag inte gillade redan från början och som jag egentligen inte gillade under hela boken men ändå fick en viss förståelse kring mot slutet. Vill inte spoilra boken så avslöjar inte vem. Är man ett Harry Potter fan så är boken ett måste att läsa, vill man testa att läsa något i manusform kan jag också rekommendera den.

Kommentera

