Recension: Brorsan är Kung!

29699036_o_1

Måns är i Malmö över sommarlovet. Där träffar han Mikkel, som är skejtare precis som han själv, och sommaren verkar bli den bästa i Måns elvaåriga liv.
Men vad händer när ens nyvunna vän tycker att man har ljugit – trots att man aldrig någonsin varit så ärlig?

Med värme och en klick humor så skriver Jenny Jägerfeld om något så ovanligt i barn och ungdomslitteratur (vad jag vet) som att födas i fel kropp. Att känna att man är någon annan, som vissa accepterar och andra har svårare att acceptera. Detta är något som jag har suttit länge nu och funderat på. Vart fanns dessa böcker när man själv var ungdom?
Förutom den känslomässiga resan som Måns tar oss med på så uppskattar jag att Jenny även har tagit med små jättejobbiga saker från vardagliga livet så som att lägga till någon annan på Instagram och faktiskt skriva till den personen och känna hur hjärtat rusar av spänning att få svar. Jag kan bara tacka och bocka för att jag fått chansen att läsa denna lilla pärla. Jag är så glad att just vi här på Bokprinsessorna hade turen att vinna den!

Kommentera

