Recension: Spåren Vi Lämnar Efter Oss

img_9485pm

Brutala kvinnoöverfall sker längst med gröna tunnelbanelinjen och skräcken sprider sig i Stockholm. Samtidigt som polisen Liv Kaspi tvingas ta ledigt i väntan på en internutredning rekryteras hon till ett litet privatteam, Erlagruppen, med uppdraget att lösa fallen. Sökandet leder dem in i nätets mörkaste vrår och förövarnas metod för att hitta sina offer visar sig vara djävulskt välplanerad. Våldet eskalerar och när kvinnorna börjar försvinna spårlöst förstår Erlagruppen att det handlar om en kamp mot klockan. Det är bara en tidsfråga innan Gröna Linje männen inser att någon är dem på spåren…

Spåren Vi Lämnar Efter Oss hade jag turen att vinna på Facebook och självklart kunde jag inte hålla mig utan slängde mig genast över boken det ångrar jag inte för en sekund. Spåren Vi Lämnar Efter Oss var en riktigt bra bok som hade en bra balans mellan thriller, deckare och romans vilket jag uppskattade för ibland tycker jag att det fattas i andra liknande böcker vilket gör att jag nästan alltid väljer bort denna typ av genre. Men Pernilla Ericson fångar verkligen läsaren med sitt skrivande och jag kunde inte lägga ifrån mig boken långa stunder vilket resulterade i allt för lite sömn vissa kvällar men vad gör det när man finner en sådan här pärla till bok. Jag hoppas på att få läsa mer om Erlagruppen i framtiden…

Originaltitel: Spåren Vi Lämnar Efter Oss
Författare: Pernilla Ericson
Sidor: 352 st
Förlag: Harper Collins Nordic

Kommentera

