BookHaul: Januari

Under December utmanades jag av en kollegas fru att vara med i ett bokprojekt på Facebook. Självklart kunde jag inte tacka nej till detta. Utmaningen gick ut på att skicka sin favoritbok till någon okänd och beroende på hur många som var med i utmaningen så kunde man få en eller flera böcker tillbaka. Jag fick en bok ganska så snabbt efter detta och det låter verkligen som en intressant bok. Ska bli spännande att läsa den.

img_9467

Sedan åkte jag ju till London vilket traditionsenligt innebar ett besök på Waterstones Piccadilly. Jag planerade redan innan vilka böcker som skulle få komma med hem men det fanns bara en kvar, dock en bok som jag är riktigt nyfiken på. Beundrar Carrie Hope Fletcher så sjukt mycket så det ska bli kul att läsa hennes nya bok. Handlingen låter så spännande!

img_9472

En av dagarna besökte vi Sheffield och hamnade inne i en välgörenhetsaffär och där fanns såklart en jättegullig vitmålad bokhylla med böcker för 1 pund. Galet bra pris, men det bästa var när min kompis skriker till från kassan att dem har ta 2 böcker betala för 1 så ja jag kom helt enkelt ut med en helt gratis bok! Sheffield jag gillar dig min vän. Har hört talas om denna på sociala medier och är mer än redo för att sätta tänderna i denna. Har någon av er läst den?

img_9470

Januari innebar för min del även att en ny Owlcrate box skulle anlända. Jag pausade min prenumeration för ett par månader sedan då ekonomin inte tillät det men när dem släppte ledtråden klassiska barnböcker samt Phantom of the Opera då kunde jag inte hålla mig borta alls! Misstänkte vilken bok det skulle kunna vara i boxen och för första gången hade jag rätt vilket jag är överlycklig över för denna finns på min Att-Läsa-Lista på Goodreads.

img_9486

Sist men absolut inte minst så har det trillat in recex från Modernista. Tack Modernista för det förtroendet, jag ser fram emot att sätta tänderna i boken/böckerna direkt!

img_9469

För min del blev det ett par nya böcker under januari. Först ut är Hjärtats innersta röst, som jag såg att de sålde på extrapris när jag var på Ica, så då slog jag till. Har inte börjat läsa Konsten att höra hjärtslag ännu som är första boken, men nu har jag uppföljaren redo när den är utläst.

dsc03387

Det blev även en bok som jag har hört en hel del om på nätet, nämligen The Little Book of Hygge. Ska bli kul att se vad alla hype kring den är om. Den verkar dock vara lite av en mysig coffeetablebok.

dsc03386

 

Kommentera

