Publicerad i Okategoriserade

Recension: Forsaken (The Demon Trappers #1)

img_9588

Riley has always wanted to be a Demon Trapper like her father, and she´s already following in his footsteps as one of the best. But it´s tough being the only girl in an all-guy world, especially when three of those guys start making her life more complicated:
Simon, the angelic apprentice who has heaven on his side; Beck the tough trapper who thinks he´s God´s gift, and Ori, the strikingly sexy stranger who keeps turning up to save her life.
One thing is for shure – if she doesn´t keep her wits about her there´ll be hell to pay…

Forsaken är en bok som jag köpte in på min allra första bokrea när jag startade blogga för många herrans år sedan, en bok som stått orörd sedan dess. Såhär i efterhand förstår jag inte alls varför jag valde det. Forsaken är riktigt bra, även om baksidestexten luras lite. Visst de tre manliga karaktärerna finns med, men nu snackar vi inte en historia som fokuserar på ett triangeldrama alls utan en historia om en stark kvinna som får kämpa ensam i livet när hennes far rycks ifrån henne. Hon får lära sig, med lite hjälp av Beck, att stå på sina egna ben och fånga demoner. Ja, för detta är ingen vanlig bok alls, här dödas ingenting om det inte måste. Här fångar man demonerna och för dem vidare, och det är just det som gör att boken sticker ut ur mängden. Visst det finns sina mörka sidor också men allt som allt gillade jag boken mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag vet inte om jag kommer läsa fortsättningen inom en snar framtid även om det kanske skulle vara bra för att inte glömma bort den, men jag hoppas verkligen att jag hittar den någonstans snart för en billig peng för man vill nog allt veta vad som kommer ske nu.

Originaltitel: Forsaken
Serie:
The Demon Trappers #1
Författare:
Jana Oliver
Sidor:
422
Förlag:
Pan Macmillan

Lämna en kommentar