Fangirl

fangirl

Handling: Om fanfiction, familjen och första kärleken. Cath är ett Simon Snow-fan. Att skriva fanfiction om den otroligt populära karaktären är meningen med livet. Redan som barn uppslukades hon och tvillingsystern Wren av Simon Snow-serien. Nu ska de till samma college och Wren har gjort klart för Cath att hon inte vill att de ska dela rum. Cath är utlämnad till en butter rumskompis vars kille hänger i deras rum för jämnan. Ovanpå detta en lärare i skrivarkursen som tycker fanfiction är skräp, och en snygg klasskompis som bara vill prata om ord. Och så är det pappan därhemma som hon oroar sig för. Han är känslig och skör och ovan att vara utan sina flickor. Är Cath redo för ett eget liv utan Wren i sin närhet? Och vill hon gå vidare även om det innebär att hon måste överge Simon Snow?

Vad jag tyckte: Jag tyckte att boken var helt okej ändå. Man märker att Simon Snow har en del Harry Potter referenser och en stor del av boken handlar om de berättelser som Cath skriver om Simon Snow. Jag störde mig inte på det mer än i början när det var okej den här detaljen av den berättelsen är som det här i Harry Potter. Det var dock inte enbart om Caths skrivande utan även om hennes tid på college och hur det går där. En helt okej ungdomsbok som lyfter några bra teman.

 

2 thoughts on “Fangirl

    1. Jag kan se varför du gillar den och jag tycker inte att den var dålig. Efter all hype jag har hört om den så blev jag lite besviken när jag läste den och den inte levde upp till förväntningarna helt. Dock så ångrar jag inte att jag läste den.

      Gilla

Kommentera

