Arvet Efter Dig – JoJo Moyes

Jag vill att du ska leva ett bra liv. Jag vill att du ska leva.
Med all min kärlek,
Will

Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen?

arvetefterdig

Roligt nog startade vi att läsa den här boken båda två samtidigt, så vi tänkte faktiskt recensera den tillsammans denna gång. Vi har även pratat ihop oss och kommer att läsa ytterligare en bok tillsammans. Men nu till vad vi tyckte om fortsättningen till Livet Efter Dig.

Vad Pernilla tyckte: Jag kan inte hjälpa det, jag älskar böckerna om Lou! En del av de nya karaktärerna i den här boken tyckte jag verkligen om, t.ex. Sam. Den här uppföljaren gjorde mig inte det minsta besviken, trots att jag trodde att risken för det var ganska stor innan jag började läsa boken. Det tog inte lång tid innan jag kom in i berättelsen och jag fick nästan tvinga mig själv att lägga ifrån mig den emellanåt för att jag inte ville läsa ut den för fort. Rekommenderar verkligen denna. Läs första boken först om du inte redan har gjort det.

Vad Lena tyckte: Jag var otroligt rädd för att läsa den här boken om jag ska vara ärlig. Jag trodde att den skulle förstöra känslan från bok nummer ett men som jag hade fel. Tyckte att det nästan hände mer saker i bok nummer två, än den första. Precis som föregående bok fick denna högsta betyg av mig. Det är något speciellt med JoJo Moyes böcker. Dessutom har jag hört att det skall komma en del tre i denna serie, underbart!

4 thoughts on “Arvet Efter Dig – JoJo Moyes

    1. Vad roligt att du tyckte om upplägget, det kommer senare ytterligare en recension som vi har gjort tillsammans 😀

      Då tycker jag absolut att du ska läsa dem för dem är helt fantastiska! 😀

      Gilla

Kommentera

