Recension: Daughter of the Pirate King!

IMG_6869
Sent on a mission to retrieve an ancient hidden mapp – the key to a legendary treasure trove – seventeen-year-old pirate captain Alosa deliberately allows herself to be captures by her enemies, giving her the perfect opportunity to search their ship.

Daughter of the pirate king är en guldklimp till bok. Jag slukade den på en dag och var inte alls beredd på att jag skulle skratta så mycket. Alosa är den smarta och kaxiga sjökaptenen som lurar sig ombord på sina fienders skepp för att sno åt sig 1 av 3 delar i en karta som leder till en mytomspunnen Ö där sirenerna gömt bytet efter sina offer. Och den skatten vill Alosa ha för sig själv. Kapten Draxen som leder de andra sjörövarna har ingen aning om vad han har gett sig in på och allt snart finner sig fler av hans sjörövare charmen med den kaxiga Alosa. Men det är någon som fångar hennes intresse, nämligen Draxens egen bror Riden som hon inte kan förstå sig på. Ja det är en sorts kärlekshistoria men huvudmålet med denna bok är ändå en stark kvinnlig karaktär med skinn på näsan som gör det hon vill. Daughter of the Pirate King seglade snabbt upp på delad första plats av favoritböcker, för det finns så mycket värme och humor i den här historien. Som jag sa så skrattade jag rakt ut ett flertal gånger.
Jag riktigt toklängtar efter att få sätta tänderna i del 2 men den kommer inte ut för ens 2018, HUR SKA JAG KLARA MIG!

2 thoughts on “Recension: Daughter of the Pirate King!

Kommentera

