Hundra omistliga ting

hundra

Handling: Gina Bellamy börjar om på nytt efter ett år som hon helst skulle vilja glömma. För att hitta tillbaka till sig själv bestämmer hon sig för att slänga det mesta hon äger. Endast hundra saker får hon spara – hundra personliga saker ska bli den nystart hon längtar efter. Men att göra upp med det förflutna blir svårare än hon tänkt sig. Med hjälp av ett husrenoveringsprojekt, bästa väninnan och en hemlös Greyhound vågar Gina till slut blicka framåt igen. Hon inser hur viktigt det är att leva i nuet och ta vara på varje ögonblick av lycka.

Vad jag tyckte: Det här är den första av Lucy Dillons böcker som jag läser, trots att det står minst fyra till olästa i bokhyllan. Jag måste säga att jag gillade den en hel del, dock blev det öppna slutet inte min favoritdel av boken. Gina har drabbats av cancer tidigare, vilket finns med i en del av boken. En chic-lit med en övergiven hund i verkar vara ett koncept som verkligen fungerade enligt mig. Får se till att ta itu med någon av de andra olästa Lucy Dillon böckerna i bokhyllan snart.

 

Kommentera

