Läs-A-Lot Sommaren 2017

oie_EHmZrJPNZ9JP
Nelly som bloggar på Nellons Bokblogg har under många år anordnat denna roliga utmaning och i år tänker både jag och Pernilla att delta. Jag (Lena) jobbar fortfarande men ansluter ändå för det är alltid kul att utmana sig själv och se statistik på sitt läsande. Så vad innebär egentligen Läs-A-Lot?

Regler:

Vi kör en Läs-a-lot mellan 4-12 juli. Ni kan alltså börja i samma ögonblick som det blir den 4 juli och fortsätta läsa till kl. 23.59 den 12 juli. Alltså 9 hela dagar!

Vi räknar sidantal. De två som har läst flest sidantal när Läs-a-lot:en är slut kommer att vinna ett 1:a och ett 2:a pris.

Ni sätter upp egna mål och får gärna göra dagliga uppdateringar om hur det går eller som minst ett inlägg efter att Läs-a-loten är avslutad där jag kan se hur många sidor ni läst.

Jag tycker att det låter otroligt roligt och spännande. Däremot är jag inte en person som är bra på att planera mitt läsande i förväg då jag läser efter magkänslan för stunden. Men något inlägg kommer säkertligen att dyka upp senare och vad som skall försökas läsa.

Kommentera

