Mid-year book freakout tag

Vilken är den bästa bok som du har läst i år?

Pernilla: Det finns flera bra, men om jag bara får välja en av de som jag har läst i år så blir det nog Arvet efter dig.

Lena: Daughter of the Pirate King lätt!

Vilken var den bästa uppföljaren du har läst i år?

Pernilla: Jag har inte läst så många uppföljare än i år, men den näst bästa av de jag har läst är Girl Online Going Solo. (Den bästa är Arvet efter dig, men det kändes tråkigt om den skulle vara svaret på alla frågor, så då får det bli den näst bästa istället då)

Lena: Jag har faktiskt inte läst en enda uppföljare i år…ännu men det finns planer på det väldigt snart.

Välj en bok som redan har släppts i år som du inte har hunnit läsa än, men vill läsa?

Pernilla: The Hate U Give

Lena: Because You Love To Hate Me

Välj en bok som släpps under den andra halvan av 2017 som du är mest nyfiken på att läsa?

Pernilla: Får jag säga den illustrerade versionen av Harry Potter och fången från Azkaban?

Lena: Oj så långt har jag inte orkat tänka ännu haha.

Vilken bok som du har läst hittills i år levde inte upp till dina förväntningar på den?

Pernilla: Laura: flickan från havet (recension på den kommer senare i sommar)

Lena: Flawed av Cecelia Ahern, jag gillade den inte alls.

Vilken bok överträffade dina förväntningar på den?

Pernilla: Sophies historia, var inte helt säker på vad jag skulle tycka om den innan.

Lena: Röd Drottning av Victoria Aveyard. Trodde inte alls att jag skulle fängslas så av den.

Välj en ny favoritförfattare för dig?

Pernilla: Kristin Hannah, vars böcker jag inte har läst förut (och knappt hade hört talas om ifall jag ska vara helt ärlig). Nu har jag dock läst Näktergalen, men några andra böcker jag vill ta itu med är Vad som än händer, Sommaren hon återvände, Flyga vilse och Sanningens ögonblick. Frågan är bara vilken jag ska börja med?

Lena: Tricia Levenseller, längtar så in i norden på fortsättningen till Daughter of the Pirate King!

Nyaste fiktionella förälskelsen?

Pernilla: Sam i Arvet efter dig

Lena: Riden i Daughter of the Pirate King!

Min nyaste favoritkaraktär?

Pernilla: Isabelle i Näktergalen

Lena: Alosa i Daughter of the Pirate King!

Vilken bok fick dig att börja gråta?

Pernilla: Började inte gråta till någon av böckerna jag läst i år, men Hundra omistliga ting och Näktergalen är nog böcker som kan få en att gråta.

Lena: Jag har endast gråtit en enda gång i mitt liv till en bok och den lästes för många år sedan.

Vilken bok gjorde dig glad?

Pernilla: Bridget Jones Baby: Dagboken.

Lena: Alltså jag måste säga Daughter of the Pirate King här också, men skrattade många gånger högt åt den.

Vilken är den finaste boken som du har köpt i år?

Pernilla: Antingen de illustrerade versionerna av Harry Potter och de vises sten och Harry Potter och hemligheternas kammare, eller så Penguin English Library klassikerna.

Lena: Måste säga som Pernilla här Harry Potter och hemligheternas kammare. Men kan klämma in Daughter of the Pirate King här med hahahaha.

Vilka böcker måste du ha läst ut i år?

Pernilla: Det beror helt på vad jag känner för att läsa, men åtminstone 10 av alla de böckerna i bokhyllan som jag inte har läst innan. Hitta hem är iaf en utav de 10 som jag måste läsa.

Lena: Gillar inte att sätta måsten men jag vill gärna ha hunnit läsa minst 5 av de olästa böckerna i bokhyllan. Vilka det får bli det får tiden utvisa.

Kommentera

