Sommar med magister Nilsson

sommar med magister nilsson

Handling: En frisk och festlig berättelse om en lycklig familj under en lång och härlig sommar. Larsan och hans två systrar har begåvats med rena drömmen till påhittig pappa och med en mamma som för det mesta är med på noterna. Äpplet faller inte långt från trädet, så Larsan och hans kusin Matsan tar vara på varje möjlighet som sommarlovet erbjuder till äventyr och glada upptåg. Lasse Berghagen har som sommarpratare i radio givit glimtar ur familjen Nilssons våldsamma utlevelser i Dalarna. Här berättar han hela historien om hur magister Nilsson och hans familj upplevde sommaren i Svärdsjö. Den evigt långa sommaren i en slags fullständig frihet.

Vad jag tyckte: Den här boken är riktigt rolig och jag skrattade flera gånger när jag läste den, trots att jag har läst den några gånger förut. En riktigt härlig sommarbok om en familjs semester i Dalarna där saker inte alltid går som planerat. Jag kan verkligen rekommendera denna om du är på jakt efter en rolig bok att läsa nu i sommar, den är inte speciellt tjock heller så det går fort att läsa den. Enda kruxet är väl att den kanske är lite knepig att få tag i då det är ett tag sedan den först publicerades.

Kommentera

