Hitta hem

20170622_212944

Handling: Agnes är både glad och nervös; äntligen ska Henrik hälsa på i Solna! Kommer han att passa in i hennes värld? Men besöker blir inte riktigt som hon tänkt sig… Några veckor senare återvänder Agnes till Soppero för återträff med gänget från konfirmationslägret, och hon upptäcker genast att det har hänt något med Jåke. Han verkar osäker och rädd och drar sig undan. Men Jåke är inte den enda som har hemligheter. Agnes mamma försvinner iväg så fort hon får en chans, och hon ljuger om var hon varit och vem hon träffat. Fristående fortsättning på rosade Sms från Soppero, Hej Vacker och Ingen annan är som du.

Vad jag tyckte: Jag gillar hur det dyker upp nya ämnen som kan vara viktiga under uppväxten i varje bok i serien. Jag hade letat i över ett år efter denna bok och varit inne och frågat i princip varje bokaffär jag passerade om de hade den. Så jag blev rätt glad när det släpptes en nytryckt upplaga. Jag tycker att den överlag knyter ihop serien väldigt bra, även om jag kanske hade sett att några karaktärer fått lite mer utrymme. Sen finns det några saker jag är nyfiken på hur det gick med efter bokens slut, men så är det nästan alltid. Men serien är väldigt bra och nu undrar jag bara vad jag ska läsa härnäst?

One thought on “Hitta hem

Kommentera

