Spirit Bound – Richelle Mead

IMG_0288

After a long and heartbreaking journey to Dimitri’s birthplace in Siberia, Rose Hathaway has finally returned to St. Vladimir’s—and to her best friend, Lissa. It is nearly graduation, and the girls can’t wait for their real lives beyond the Academy’s iron gates to begin. But Rose’s heart still aches for Dimitri, and she knows he’s out there, somewhere.

Äntligen har jag tagit itu med denna serie igen efter en alldeles för lång paus. Och tyvärr blev den nog allt för lång för det tog ett tag för mig att komma in i denna värld igen. I denna bok i serien får vi se en katt och råtta lek mellan Rose och Dimitri, vem kommer att vara den envisaste och vad händer i leken när Rose och Lissa lär sig en hemlighet som kan komma att ändra spelreglerna?
Jag gillade absolut denna bok i serien och tyckte den var helt okej uppbyggd men det var något som gjorde att jag inte kunde sätta full poäng. Kanske var det den alldeles för långa pausen som ställde till det? Jag ska försöka att avsluta den här serien innan året är slut och hoppas stort på den sista delen!

Kommentera

