Booktober – Hamilton tag

Booktober

Dagens booktober inlägg bjuder på en HAMILTON TAG

En underskattad kvinnlig karaktär?

Lena: ALOSA i Daughter of the Pirate King. Anledning? Inte många har läst boken och funnit henne ännu, LÄS DEN!

Pernilla: Jag säger nog ändå Britt-Marie i Britt-Marie var här, för hon utvecklades väldigt mycket under bokens gång vilket jag verkligen gillade.

En bokserie som du läste non stop tills den var slut?

Lena: En Ö I Havet av Annika Thor

IMG_9336

Pernilla: Sms från Soppero serien är den senaste jag plöjde igenom, så det får väl bli den.

En relation du hoppades på från första stund?

Lena: Riden och Alosa från Daughter of the Pirate King.

Pernilla: Bridget Jones och Mark Darcy.

En Guilty Pleasure bok?

Lena: Vad som helst av Philippa Gregory

Pernilla: Bridget Jones Dagbok

En serie du önskade hade fler delar?

Lena: The Host av Stephanie Meyer. Det pratades för många år sedan att det skulle komma en fortsättning men sedan försvann Stephanie helt tyvärr.

Pernilla: Sms från Soppero, för jag vill veta vad som händer sedan för några av karaktärerna.

En karaktär du önskade fortfarande var i livet?

Lena: Fred Weasley!

Pernilla: Om jag inte ska svara någon i Harry Potter, så får det bli Will i Livet efter dig

Favoritskurk?

Lena: Bellatrix Lestrange

Pernilla: Draco Malfoy, räknas han? Äsch jag säger honom i alla fall.

Mest hjärtekrossande slut av en relation?

Lena: Ja Will och Lou i Livet Efter Dig!

Pernilla: Will och Lou i Livet efter dig, ouch säger jag bara.

En bok med en plottwist du aldrig såg komma?

Lena: Catching Fire. Minns att jag slängde boken ifrån mig för att direkt springa till affären och köpa den avslutande delen!

Pernilla: Förr eller senare exploderar jag, minns att jag inte alls var beredd på den twisten.

Kommentera

