Recension – Till Alla Killar Jag Har Gillat

IMG_1185

Handling
I sitt rum har sextonåriga Lara Jean en hattask full med kärleksbrev. Det är inte kärleksbrev som hon har fått, utan som hon har skrivit själv. Hon har skrivit ett för varje kille hon har varit kär i fem stycken totalt. I sina brev kan hon ösa ur sig alla sina känslor, men det är inte meningen att någon annan ska få se dem. Breven är bara till för henne. Men så en dag är de borta. Postade. Och alla killar som Lara Jean någonsin har gillat får reda på hur hon känner. Det värsta är att en av dem är hennes storasysters före detta pojkvän. Helt plötsligt är Lara Jeans kärleksliv, som tidigare bara existerade i fantasin, helt utom kontroll.

Recension
Till Alla Killar Jag Har Gillat var den första boken ut i I LAV LITs bokboxar i år och jag är väldigt glad att dem inkluderade just det här boken. Detta är en bok som jag har velat läsa väldigt länge men av någon anledning aldrig köpt eller lånat hem, men nu har jag äntligen läst den!
Jag var rädd innan att den skulle vara en typiskt sockersöt tonårshistoria och den var absolut det men även så mycket mer. Något som jag uppskattade var relationen mellan systrarna och familjen. Själva historian med breven och hur det utvecklades var ändå rätt väntat men jag älskar vad det går ut på, att man inte ska dömma någon på grund av det andra säger om dem och jag gillade att jag fick följa Lara Jeans väg i livet och besluten hon valde att ta. Det finns två delar till i den här serien och jag skulle absolut tänka mig att läsa dem, även om denna bok skulle ha kunnat lyckas som en standalone.

Annonser