Publicerad i Recensioner 2019

Recension – London Belongs To Me

IMG_7567

Jag fann den här boken när jag surfade runt bland booktubers för några år sedan, när tjejen (minns inte vem det var idag tyvärr) berättade att detta var en bok för musikal samt London nördar ja då kunde jag ju inte låta bli att slänga in en beställning eller hur? För ni som känner mig vet att musikal är min största passion här i livet och det blir inte bättre än i Londons West End.
Berättelsen handlar om Alex en manusförfattare inom teater som efter ett uppbrott tar sitt pick och pack för att dra till London där hennes collage bästis bor. Han erbjuder henne att bo hemma hos honom ledans hon letar efter en egen lägenhet. Men tillsammans med honom bor också hans svartsjuka flickvän Olivia. En tjej med precis samma drömmar som Alex men också med medlen att ta sig dit. Så vad händer när Olivia en dag stjäl Alex älskade manus och hon finner sig utan någonstans att bo och inget manus som kan bana väg inom sitt drömyrke? Jo det blir en riktigt mysig, underhållande, romantisk och intressant berättelse.
Har man som mig besökt London så vet man precis vart dessa karaktärer går, man kan känna lukten och höra ljudet från människorna. Att huvudrollerna dessutom är nördar när det kommer till comic cons, sherlock, doctor WHO och musikal gör denna när intill perfekt igenkänningsmässigt. Dock hade jag flera stora avbrott under läsningens gång som gjorde att jag inte kan sätta ett högre betyg än vad jag nu gjorde. Men en härlig feelgood med romantiska och nördiga inslag från London, hur kan det inte bli bra?