Publicerad i Recensioner 2020

Recension – The Gentleman´s Guide to Vice & Virtue

Som ni säkert vet redan så håller jag på med ett projekt där jag läser mina olästa böcker framför att köpa hem eller låna nya. Dock så fuskade jag lite då jag hamnade i en konstig dipp för ett tag sedan då jag ville läsa allt men ändå ingenting. Jag löste det hela med att ladda ner denna ljudbok att lyssna på mellan de fysiska böckerna och det fungerade, jag var snart snabbt tillbaka på banan igen.

IMG_0370

Den här berättelsen, eller snarare huvudkaraktären Henry Montague slänger oss rakt in i ett äventyr när han av misstag stjäl en värdefull artefakt från en hertig under ett besök. På äventyret tar han med sig sin syster och bästa vän Percy. Men under resan inser han att vänskapen med Percy kanske går djupare än så. Och varför jagas dem egentligen, vad är det han har råkat stjäla?

Jag tyckte väldigt mycket om den här berättelsen. Att få följa med det här gänget på jakten på sanningen, och lära känna dem på djupet. Det är många intressanta karaktärer vi får möta längst med vägen och något jag funderar på är egentligen vilken kategori denna bok tillhör? Är det en äventyrbok, en romantisk bok eller en sci-fi för trots att den utspelar sig förr i tiden så händer någonting som jag tyvärr inte kan gå in på utan att avslöja allt för mycket.

Oavsett vilken kategori denna bok tillhör så var den väldigt bra och fin. Jag älskade Christian Coulsons röst när han läste in boken för han levde sig verkligen in. Nu tänker jag definitivt passa på och lyssna på kortberättelsen The Gentlemans Guide to Getting Lucky innan jag fortsätter med nästa del i den här serien där Henrys syster nu ska få stå i fokus.