Publicerad i Recensioner 2021

Recension – Edenbrooke av Julianne Donaldson

Marianne Daventry är olycklig. Hennes mor har omkommit i en olycka och hennes far har i djup sorg flytt till Frankrike och placerat ut sina tvillingdöttrar hos släktingar. Marianne är hos sin mormor i Bath och systern Cecily är hos en kusin i London. Marianne längtar efter sin syster och när Cecily erbjuder henne att följa med till en väninnas herrgård på landet, Edenbrooke, blir hon överlycklig. Föga anar hon att det kommer blir en dramatisk sommar som för alltid kommer att förändra hennes liv.

Hade jag vetat att Edenbrooke skulle dra in mig redan under de första kapitlen och sedan få mig att skratta och småle hela vägen genom ja då skulle jag ha plockat upp den mycket tidigare. För det här var verkligen en perfekt bok på alla sätt och vis. Det är spänning, det är härliga karaktärer och en kärlek där små retsamma kommentarer flödar dem mellan hela tiden och det är precis sånt som jag älskar som läsare. Såklart bjuder boken även på vändningar och jag måste erkänna, en av dem såg jag inte komma och lämnade mig ståendes med öppen mun och uppspärrade ögon. Att allting dessutom utspelar sig i England på 1800-talet är som grädden på moset. Jag kan inte mer än att rekommendera den, speciellt om du gillar denna typ av bok. Det är humor, värme och kärlek rakt igenom. En riktig fullpoängare!

2 reaktioner till “Recension – Edenbrooke av Julianne Donaldson

1. Det förstår jag den är ju helt fantastisk, förstår inte varför inte fler pratar om den! Ja hon har skrivit en till bok som heter Blackmoore som jag tycker att du skall kolla upp, liknande historia också den väldigt bra 😀

Gilla