Publicerad i Recensioner 2019

Call Me By Your Name

50722818_366473077473705_506835393950253056_n

Det här är en bok som jag sett cirkulera en hel del bland bekantas bekanta under förra året och efter att ha sett filmatiseringen av boken med Armie Hammer och Timothée Chalamet i huvudrollerna så var jag ju tvungen att köpa hem boken också.
Jag älskar den här historien och dess karaktärer. Dock måste jag säga att filmen nog gjorde sitt till att jag gillade historian mellan dessa två unga män så mycket som jag gjorde. Hade jag inte sett filmen innan hade jag nog tyckt att den var riktigt udda men bra på sina ställen. Nu fick jag istället en mer djup ingående tankeverksamhet bakom besluten som dem tar. Att jag redan älskade dem innan berodde helt på hur Armie och Timothée tolkade karaktärerna på film så det är svårt att avgöra hur jag hade reagerat om jag bara läst boken. Jag har tyvärr en känsla av att jag inte skulle ha gillat den lika mycket.

Jag såg på Goodreads att författaren skriver på en fortsättning till den här boken vilket jag måste erkänna känns helt fel. Förstår inte hur det skall kunna fortsätta med tanke på hur boken faktiskt slutade. Jag hoppas inte att detta blir ännu en bok och en historia som förstörs på grund av att den är så populär och att folk vill ha mer. Tror det kan bli pannkaka av allt faktiskt. Men om det görs en filmatisering när den väl kommer, så kanske jag ger mig på att titta på den först. Är filmen då bra kanske jag kan överväga att faktiskt läsa den andra boken med.

En reaktion till “Call Me By Your Name

Lämna en kommentar