Publicerad i Topp 3 Tisdag

September: Topp 3 Tisdag: Fina omslag

Man ska ju inte döma en bok efter omslaget heter det ju, men fina omslag kan ju förhöja läsningen lite. Så idag tänker vi vara ytliga och bara gå efter omslaget i månadens topp 3 tisdag.

Lena: Personligen faller jag nog genast för en bok om den har någon typ av tecknad framsida. Klassikern som jag ännu inte läst men tycker ser så fin ut är The Wind in The Willows. Men 2 böcker som jag faktiskt har läst men gillar estetiken på otroligt mycket är On The Other Side av Carrie Hope Fletcher samt Främlingen den första delen i Outlander serien och alla följande böcker är gjord i samma stil men med olika ikoner i mitten för att matcha handlingen.

Pernilla: Jag älskar verkligen Penguin English Library utgåvorna av klassiker. Så den första av mina tre böcker blir en av dem, nämligen Sanditon av Jane Austen. Jenny Colgans böcker har helt fantastiska svenska omslag så nästa bok blir Jul i det lilla bageriet på Strandpromenaden. För om vi ska vara ärliga så är jag lite svag för mysiga julböcker. Sist men inte minst för denna omgång blir det Fyren mellan haven av M. L. Stedman som faktiskt var en coverbuy för några år sedan på bokrean.

Lämna en kommentar