Publicerad i Recensioner 2016

Hämnden bär Prada – Djävulen är tillbaka

 

IMG_20160306_230248

Handling: Det har gått nästan tio år sedan Andy Sachs slutade på jobbet som ”miljoner flickor skulle dö för” – assistent till Miranda Priestly på Runway. En dröm som visade sig vara en mardröm. Andy och Emily, hennes tidigare assistentkollega, har sedan dess startat ett framgångsrikt bröllopsmagasin. Andy ska gifta sig med sitt livs kärlek Max Harrison, självsäker, framgångsrik och ursnygg. Hennes lycka är gjord. Så en dag får tjejerna ett anbud om att sälja tidningen och tillvaron ställs på sin spets. Andy misstänkte aldrig att hennes ansträngningar att skapa ett nytt liv skulle leda henne tillbaka till det mörker hon knappt undkom för tio år sedan – och tillbaka i klorna på djävulen själv…

Det här var en av de tre böckerna som jag la upp i Käre Tomten inlägget att jag önskade mig till jul. Tydligen så var jag tillräckligt snäll ifjol för att faktiskt få den och Arvet efter dig boken av min kära kollega och vän här på Bokprinsessorna. Jag satte direkt tänderna i den och varvade tentapluggsläsandet med att läsa i den. Det är då uppföljaren till Djävulen bär Prada och man får veta vad som hänt Andy sen sist och sedan följa hennes resa där hon har startat en egen framgångsrik bröllopstidning. Måste säga att början eller ja första 3/4 av boken gillade jag verkligen, men slutet blev lite förutsägbart. Men det är ju lite romantisk komedi över den så det kanske inte är så konstigt? Gillar man chiclit (vilket jag verkligen gör) så är den helt klart läsvärd.

 

Boken finns att köpa på bland annat Adlibris och Bokus

Lämna en kommentar